ხელოვნების საწრეო მუშაობის პროგრამა
სსიპ წალკის მუნიციპალიტეტის სოფ. საყდრიონის საჯარო სკოლის
2018-2019
ს/წლის ხელოვნების წრე I და II სემესტრის სამუშაო პროგრამა
ხელმძღვანელი- ნინო არძენაძე
წრის დასახელება და მოკლე დახასიათება
2016 წლიდან საყდრიონის საჯარო სკოლაში ფუნქციონირებს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების წრე- ,,ხელოვნება ჩემს ცხოვრებაში,’’ რომლის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება, მრავალმხრივი შემოქმედებითი უნარ-ჩვევების გამოვლენა, განვითარება და ხელშეწყობა.მათი შემოქმედებითი უნარის
გამოხატვა. მოსწავლეები უკეთ შეისწავლიან ფერწერას, გრაფიკას, იმუშავებენ სხვადსხვა ტექნიკასა და ჟანრში. საშუალება ექნებათ არაფორმალურად გაეცნონ ქართველ და უცხოელ მხატვართა შემოქმედებას. მონაწილეობას მიიღებენ სასკოლო გამოფენებსა და ღონისძიებებში. ჩართულები იქნებიან სხვადასხვა პროექტებსა და აქტივობებში. წრეში გაერთიანებული არიან დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეები . წრეს დათმობილი აქვს კვირაში
ერთი (სამშაბათი) აკადემიური საათი.
წრის მიზანი
1
. მოსწავლეებში ხელოვნებისადმი ინტერესის გაღვივება და ცოდნის გაღრმავება.ყურადღებას გავამახვილებ ისეთი
უნარჩვევების გამომუშავებაზე, როგორიცაა: კომუნიკაცია, ანალიზი, შემოქმედებითობა,
კვლევაძიება.
2.. მოსწავლეებმა შეძლონ გაკვეთილზე მიღებული თეორიული ცოდნისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება და გამოყენება ყოველდღიურ ცხოვრებაში,
რათა გააუმჯობესონ ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული
შედეგები.
3.. მოსწავლეებში მეგობრული და თანამშრომლობითი ურთიერთობის ჩამოყალიბება და სოციალური უნარების განვითარება .
.
4. შეძლონ
შემოქმედებითი უნარების წარმოჩენა, შექმნან ნამუშევრები და გამოყენებითი ხელოვნების ნიმუშები და მოაწყონ გამოფენა .
მოსწავლეთა სახელობითი სია
1.ლიზი მიქელაძე , 2.ნოდიკო
მარკოიძე, 3.შოთიკო ართმელაძე, 4.გიგა შავაძე,
5.მარი შავაძე, 6. გვანცა პაქსაძე, 7. გიორგი გიურჯიევ, 8. გიორგი სურმანიძე,
9. მირანდა ბოლქვაძე, 10.
ანრი ბოლქვაძე, 11.მარადი ვაშაყმაძე, 12. ლუკა მიქელაძე,
13. შოთა ვასაძე, 14. ზაზა შავაძე, 15. ნიკა სალაძე, 16, ემზარ
ცეცხლაძე, 17.გიო სურმანიძე
1-ლი
სემესტრის საწრეო მუშაობის პროგრამა,
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა და
შეხვედრების განრიგი
|
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
მიზანი/მეთოდი
|
აქტივობა
|
საათების რაოდენობა
|
შენიშვნა
|
|
1.
|
18.09.
2018
|
წრის
სამუშაო გეგმის შედგენა და პროგრამის მოსწავლეთათვის
წარდგენა- გაცნობა. მოსწავლეთა წრეში გაწევრიანება
|
მოსწავლეთა
გათვითცნობიერება, წახალისება, მოტივაციის ამაღლება.
ვერბალური სახით
|
|
1 სთ.
|
|
|
2.
3
|
25.09.
2.10
|
ხელოვნების დარგები.
|
თეორიული ცოდნის გაღრმავება,პრატიკაში გამოყენება,
შემოქმედებითი უნარების განვითარება.ვერბალური ახსნით, სწავლა კეთებით.
|
მინი
ლექცია, საუბარი ხელოვნებაზე, ხელოვნების დარგებზე, მზა ფოტო მასალით თვალსაჩინოების დამზადება
,,ხელოვნების
დარგები“
|
2 სთ.
|
|
|
4
5
|
9.10
16.10
|
ხელოვნების
ჟანრები
|
თეორიული ცოდნის გაღრმავება, პრატიკაში გამოყენება,
შემოქმედებითი უნარების განვითარება.ვერბალური ახსნით, სწავლა კეთებით.
|
მინი
ლექცია, საუბარი ხელოვნებაზე, ხელოვნების ჟანრებზე, მზა ფოტო მასალით თვალსაჩინოების დამზადება
,,ხელოვნების
ჟანრები“
|
2
სთ.
|
|
|
6
7
|
23.10
30.10
|
ხილი და ბოსტნეული
|
ჯგუფური და თანამშრომლობითი
უნარების განვითარება, სხვისი აზრის მოსმენა, გათვალისწინება და პატივისცემა. მსჯელობის
უნარების განვითარება.
|
წავახალისებ ბავშვებს, რომ დაამზადონ რაიმე ”ხეხილი” ან ”ბოსტნის კვალი ბოსტნეულით” (აირჩიონ საკუთარი სურვილის მიხედვით). ამისთვის შევთავაზებ ბავშვებს სხვადასხვა მასალას, პლასტილინი, თიხა, ფერადი ქაღალდები და ა. შ. ბავშვებს შეუძლიათ იმუშაონ ერთ დიდ ფორმატზე ან მუყაოს პატარა ნაჭრებზე. ყველა ამზადებს თავის წილ ნაჭერს, ბოლოს კი ყველა ნაჭერს შეაერთებენ ერთიანი გამოსახულების მისაღებად
|
2
სთ
|
|
|
8
9.
|
6.11
13.11
|
შემოდგომის ფერები
ფოთლების დახარისხება: ვთხოვოთ ბავშვებს, დაახარისხონ წინა დღეს შეგროვებული ფოთლები ჯერ ფერების, ხოლო შემდეგ სახეობების მიხედვით, ბოლოს კი ფურცელზე დააწებონ მათთვის ნაცნობი ხეების ფოთლები (იმ ხეებისა, რომელთა სახელებიც იციან).
|
მოსწავლეს ავუმაღლო სილამაზის შეგრძნება და განუვითარო გემოვნება. ასევე მრავალმხრივ შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.ვისაუბროთ თემაზე: ”რა ცვლილებები ხდება ბუნებაში შემოდგომაზე?”. ისწავლონ დახარისხება.
|
შემოდგომის ხეები: გავამახვილოთ ბავშვების ყურადღება შემოდგომის ფერებზე და მივცეთ საშუალება, გააკეთონ შემოდგომის ხეები იმ მასალებითა და ტექნიკით, რომლებსაც თვითონ შეარჩევენ. სურათებზე მოყვანილია რამდენიმე მაგალითი: პლასტილინის ნაკეთობა, ხატვა სხვადასხვა საგნით და ა.შ. 2. ნაკეთობები თესლებით, რკოებით, გირჩებით ან ფოთლებით: ნებისმიერი, რაც მოგვეწონება და უფრო გვეხერხება. ბოლო დღე - თემის შეჯამება: ბავშვები აწყობენ თავიანთი ნაკეთობების გამოფენას, სახელწოდებით „შემოდგომის განწყობა“. გამოფენაზე იწვევენ მშობლებს ან სხვა სტუმრებს და უყვებიან, რაც გააკეთეს. ბავშვებს შეუძლიათ გადააქციონ ეს შეხვედრა მუსიკალურ წვეულებად - ჩართონ ის მუსიკა, რომელიც უფრო მოსწონთ, დაუკრან მათ მირ შექმნილ ხელნაკეთ ინსტრუმენტებზე (ან სხვაგვარად გააფორმონ ეს გამოფენა).
|
2
სთ.
|
|
|
10
11
|
20.11
27.11
|
. ბაზარი მუყაოზე .ხელნაკეთი ნივთებით.
|
შემოქმედებითობა,ჯგუფში ეფექტური მუშაობა.
|
მუყაოზე გავაერთიანებინო ბავშვების მიერ დამზადებული ფერმის ნაწილები; ვთხოვ ბავშვებს,დაამზადონ სახლები ფერმერებისათვის. ყველა ნამუშევარი გადავიტანოთ დიდი ზომის მუყაოზე ან ფიცარზე, რათა მივიღოთ დიდი ფერმის მაკეტი. შევთავაზებ ბავშვებს,
შეავსონ ბაზრის დახლები დამზადებული პროდუქტებით.
|
2
სთ.
|
|
|
12.
|
4.12
|
ფაზლი
|
ფაზლებით თამაშში მოსწავლეს უვითარდება აზროვნება, მეხსიერება, ფანტაზიის უნარი, მობილიზებას გაუკეთებს ყურადღებას.იწავლის
ნივთების განსხვავებას ფერების, ფორმისა და ზომის მიხედვით, სწორად აღიქვამს მთელს და მის ნაწილს.
დანაწევრებული სურათის აღდგენა.
|
ბავშვებს შევთავაზო ასაწყობად ფაზლი გაზაფხული, კონკია, დათვი, სპაიდერმენი, სახლი ბუნებაში, ნატურმორტი
და ა.შ.
დავაკვირდები, რამდენად გაართმევენ ბავშვები თავს აღნიშნულ
საქმიანობას. ამის შესაბამისად, შემდეგ ჯერზე გავართულებ დავალებას. შესაძლებელია აგრეთვე დავალებების
დიფერენცირება სხვადასხვა ბავშვისთვის. თავდაპირველად
ჯობს
მივცე 4-5-ნაჭრიანი ფაზლი, თანდათან კი გავზარდოთ
ნაჭრების
რაოდენობა (ფაზლის დამზადება შეგვიძლია თავადაც. ამისთვის
დიდ მუყაოზე უნდა დავაწებოთ სურათი/ნახატი და დავჭრათ ნა-
წილებად
|
1 სთ.
|
|
|
13.
14.
15
|
11.12
18.12
25.12
|
ჩვენი კუთხის ტრადიციული
ხელსაქმე და ხელოსნობა
|
კვლევა ძიების უნარის განვითრება. სწავლა კეთებით.
თანამშრომლობა.
|
ბავშვები აწყობენ თავიანთი და შეგროვებული ნაკეთობების გამოფენას, სახელწოდებით ,,ხელსაქმე და ხელოსნობა“. გამოფენაზე იწვევენ სოლის
მოსწავლეებს, მშობლებს ან სხვა სტუმრებს და უყვებიან, რაც გააკეთეს. ბავშვებს შეუძლიათ გადააქციონ ეს შეხვედრა მუსიკალურ წვეულებად - ჩართონ ის მუსიკა, რომელიც უფრო მოსწონთ, დაუკრან მათ მირ შექმნილ ხელნაკეთ ინსტრუმენტებზე (ან სხვაგვარად გააფორმონ ეს გამოფენა).სურვილით და შეთნხმებით.
|
3 სთ.
|
|
|
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა და
შეხვედრების განრიგი
|
თარიღი
|
თემის დასახელება
|
მიზანი/მეთოდი
|
აქტივობა
|
საათების რაოდენობა
|
შენიშვნა
|
|
1
2.
|
21.01.2019
28.01
4.02
|
გასაუბრება
მოსწავლეებთან. 1-ლი შემესტრის წრის სამუშაოს
შეჯამება-შეფასება.
. სხვადასხვა ტიპის მასალისგან ნაკეთობების
დაზადება
|
მოსწავლეთა შემზადება ,
წახალისება, მოტივაციის ამაღლება.
ვერბალური სახით
წარმოსახვითი და ფანტაზიის უნარების განვითრება.
სწავლა
კეთებით
|
თესლებით, რკოებით, გირჩებით, ფოთლებით,
მაკარონით, ლობიოსა და ბრინჯის მარცვლებით, ნიჟარებით, ნებისმიერი, რაც მოგვეწონება და უფრო გვეხერხება მისგან ნაკეთობის (კოლაჟის) დამზადება.
|
1 სთ.
2
სთ.
|
|
|
2.
3
|
11.02
18.02
|
არქიტექტურა
|
თეორიული ცოდნის გაღრმავება,პრატიკაში გამოყენება, შემოქმედებითი
უნარების განვითარება. ვერბალური ახსნით, სწავლა კეთებით.
|
მინი
ლექცია, საუბარი არქიტექტურულ ხელოვნებაზე, სლაიდის ჩვენება სხვადახვა
არქიტექტურული ნიმუშებით. მაკეტის ,
აპლიკაციის დამზადება.
|
2 სთ.
|
|
|
4
5
6
|
25.02
4.03
11.03
|
ილუსტრაცია
|
თეორიული ცოდნის პრატიკაში გამოყენება, შემოქმედებითი უნარების
განვითარება.
|
დაამზადონ ილუსტრაცი-
ები მათ მიერ შეთხზული ამბების მიხედვით.დახატონ სურათები,
შექმნან აპლიკაცია/კოლაჟი. ბავშვები იყენებენ განსხვავებულ საშუ-
ალებებს - პასტელს, გუაშს, სხვადასხვანაირი ფაქტურის ქსოვილსა
და ქაღალდს.
|
3
სთ.
|
|
|
7
8
9
10
11
|
18.03
25.03
1.04
8.04
15.04
|
ხელნაკეთი წიგნები,
წიგნების მაღაზია -ბიბლიოთეკა .
|
ჯგუფური და თანამშრომლობითი
უნარების განვითარება, შემოქმედებითი უნარების განვითარება.ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება
როლური თამაშის უნარის განვითარება.
|
ბავშვები დაამზადებენ წიგნებს. დამზადები-
სას გამოიყენებენ მათ მიერ შეთხზული ამბების საფუძველზე შექ-
მნილ ილუსტრაციებს.
წიგნების მა-
ღაზიის მსგავსად მოვაწყობთ კუთხეს- დავდგამთ წიგნის თაროებსა
და დახლს. ბავშვებთან ერთად მოვიფიქრებთ მაღაზიის სახელ-
წოდებას, დავკიდებთ შესაბამის აბრას, თაროებზე დავაწყობთ
სხვადასხვა სახის წიგნებსა და ჟურნალებს. დახლზე შეიძლება
დავდგათ სალარო აპარატი, ასევე პატარა კალათა ბარათებისა
და კონვერტებისთვის. ბავშვებს წავახალისებ, რომ გაითამაშონ როლები.როლური თამაშების კუთხეში მოწყობილი ”მაღა-
ზია” გადავაკეთოთ ”ბიბლიოთეკად”: დავკიდოთ აბრა შესაბამისი
წარწერით, მაღაზიის დახლის ნაცვლად დავდგათ საწერი მაგიდა
და კარტოთეკის იმიტაცია; წინასწარ დავამზადოთ პატარა წიგნაკე-
ბი მკითხველებისათვის.
|
5
სთ
|
|
|
12.
13.
|
22.04
29.04
|
დაზიანებული წიგნების შეკეთება
|
საამკინძო საქმის გაცნობით შევაყვარო შრომა და
დაზიანებულის აღდგენა.განუვითარო მრავალმხრივი შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.
|
მოვიძევთ ჯგუფში დაზი-
ანებულ წიგნებს ან ვთხოვთ ბავშვებს მათი
მოტანას სახლიდან.
დავეხმარო ბავშვებს, რომ შეაკეთონ წიგნები: დააწებონ წიგნის
დახეული ფურცლები, დაამაგრონ ყდა. თუკი ყდა ძალიან გაცვე-
თილია, განვაახლოთ იგი გადასაკრავი ქაღალდის ან ქსოვილის
გამოყენებით. გავაფორმოთ გადასაკრავი.
|
2
სთ.
|
|
|
14
|
6.05
|
მეგობრობის სამაჯურების” გაკეთება
|
შემოქმედებითობა, წყვილებში ეფექტური მუშაობა.
|
დავურიგოთ ბავშვებს პატა-
რა ზომებად დაჭრილი ფერადი საწრუპები, საქსოვი ძაფები ან რეზი-
ნები. ბავშვები კინძავენ მათ მიერ შერჩეული ფერის საწრუპის ნაჭ-
რებს და ამზადებენ მისგან სამაჯურს მეგობრისთვის. ყველა ბავშვი
ირჩევს თავის წყვილს - მეგობარს ჯგუფიდან, რომლისთვისაც ამზა-
დებს საჩუქარს.
|
1
სთ.
|
|
|
15
|
13.05
|
ფაზლი
|
ფაზლებით თამაშში მოსწავლეს უვითარდება აზროვნება, მეხსიერება, ფანტაზიის უნარი, მობილიზებას გაუკეთებს ყურადღებას.იწავლის
ნივთების განსხვავებას ფერების, ფორმისა და ზომის მიხედვით, სწორად აღიქვამს მთელს და მის ნაწილს.
დანაწევრებული სურათის აღდგენა.
|
ბავშვებს შევთავაზო ასაწყობად ფაზლი გაზაფხული, კონკია, დათვი, სპაიდერმენი, სახლი ბუნებაში, ნატურმორტი
და ა.შ.
დავაკვირდები, რამდენად გაართმევენ ბავშვები თავს აღნიშნულ
საქმიანობას. ამის შესაბამისად, შემდეგ ჯერზე გავართულებ დავალებას. შესაძლებელია აგრეთვე დავალებების
დიფერენცირება სხვადასხვა ბავშვისთვის. თავდაპირველად
ჯობს
მივცე 4-5-ნაჭრიანი ფაზლი, თანდათან კი გავზარდოთ
ნაჭრების
რაოდენობა (ფაზლის დამზადება შეგვიძლია თავადაც. ამისთვის
დიდ მუყაოზე უნდა დავაწებოთ სურათი/ნახატი და დავჭრათ ნა-
წილებად
|
1 სთ.
|
|
|
16
17
|
22.05
29.05
|
სლაიდის აწყობა ხელოვნების
მათთვის სასურველ თემაზე
|
კვლევა ძიების,პრეზენტაციის უნარის განვითრება. სწავლა კეთებით. თანამშრომლობა.
|
მოსწავლეები მოიძიებენ მათთვის სასურველი ხელოვნების მიმდინარეობის
რომელიმე ეპოქაზე მასალას და გააკეთებენ სლაიდს პოვერპოინტში, აირჩევენ
პრეზენტატორს და წარადგენენ
პრეზენტაციას.
(ჯგუფებად)
|
2
სთ.
|
|
|
18
|
4.06
|
გაზაფხული
|
მოსწავლეს ავუმაღლო სილამაზის შეგრძნება და განუვითარო გემოვნება. ასევე მრავალმხრივ შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.ვისაუბროთ თემაზე: ”რა ცვლილებები ხდება ბუნებაში შემოდგომაზე?”. ისწავლონ დახარისხება.
|
ვხატავთ პასტელით,გუაშით და ფანქრებითთემაზე:გაზაფხული
|
1 სთ.
|
|
|
19
|
11.06
|
შეჯამება
|
ხელოვნების წრის სამუშაოს ანალიზი-შეფასება.
|
ნამუშევრების
საყდრიონის ფეისბუქგვერდზე ატვირთვა. ,,წიგნი+ინტერნეტი“-ს გაცნობა მოსწავლეებისათვის.(მხატვრობა
მოსწავლეთთვის; ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა.
|
1 სთ.
|
|
Комментарии
Отправить комментарий